Cykling på Söndag!

Cykling på Söndag!

På söndag kör vi mtb igen, samling vid jarlstugan kl 15.00.

Vi håller oss på stigar och grusvägar, inga tekniska partier. Det passar även dig som inte är så van med att cykla i skogen. Vi håller ett lågt tempo och håller ihop gruppen.

Passet är beräknat till ca 2 timmar med pauser.

 

Välkomna!

Löpgruppen samlas på Jarlstugan !

Onsdag den 15/5 kl 18.00 samlas löpgruppen vid Jarlstugan !

Väl mött !

Magnus och Micke

Träningsmöjlighet i påsk !

Glad Påsk på er!

Vi på Koppjärk vill önska er alla en riktigt fin påsk, ta hand om er och njut av våren!

För er som vill träna så kommer Hanna att köra sin stationsträning som vanligt på söndag och Andreas kommer att hålla ett distanslöpningspass på måndag.

Till löpningen är det ingen bokning utan vi träffas på Koppjärk kl 16.00 för en eftermiddagstur, förhoppningsvis i solsken. Turen kommer att vara ca 2 timmar och vi håller oss efter vägar ett tag till. Samma som alltid så kör vi lågintensivt där tiden är utmaningen, inte distansen eller farten. Ta med något att dricka och äta och för er som vill , ombyte för bastu på Koppjärk efteråt.

Åter igen, Glad Påsk! / Marie, Sara, Gusse, Aron och Andreas  

Långlöpning lördag 13/4!

Löpning lördag 13/4!

På lördag är det dags igen för långpass, samling vid 

Jarlstugan kl 11.00!

Då vädret ser ut att bli väldigt bra så tänkte vi ta en längre tur ut efter vägar. Tag med vätska och något att äta, trixet att vara ute under lång tid är att lära sig att tillgodose sig energi och vänja kroppen, även det är en träningssak. Planen är som sagt att hålla oss efter vägar i våra vackra byar, känner man att tiden ute blir för länge så finns det flera alternativ till att korta ner turen, vi diskuterar alltid i gruppen hur vi känner efter vägen. Väljer man att vara med på hela rundan så räknar vi med ca 2,5 timmar.

Ha en bra vecka så ses vi på lördag!

Inställd löpning 30/3 kl 10.00

Inställd löpning 30/3 kl 10.00 pga sjukdom.

Löpning på Lördag 6/4

Löpning på Lördag 6/4 KL.10.00

Vi tar nya tag efter lite sjukdom !

På lördag samlas vi vid Jarlstugan för lågintensiv löpträning. Vi kommer att jogga ca 90 minuter och hålla oss efter vägar. Tanken med dessa långpass är att vänja kroppen att arbeta under låg belastning under längre tid och därför kommer tiden utökas över säsongen med Ert samtycke  . Vi stannar med jämna mellanrum och dricker/äter så ta med vätska och något att äta .

Välkomna!